sâmbătă, 17 iulie 2010

Transalpina 2010 - pe motoare

DN67C - Transalpina

Dupa ce facusem Transalpina - DN67C cu bicicleta, a venit si randul motocicletei la acest drum spectaculos.
Cu ajutorul prietenului Dani, care planificase tura inca din primavara, am reusit sa ne strangem o mana de oameni (Eu, Horatiu, Mita, Dani, Titus, Ade si Dan), toti cu motorete tip vaca, din aia cu arcuri moi de poate sa mearga atat la drum asfaltat cat si la off-road. Ruta era foarte clara: Sebes - Obarsia Lotrului - Pasul Urdele 2100m - Ranca - Novaci, cu dormit la Obarsia Lotrului 2 nopti, la cort. 
La  Sebes ne-am adunat de prin toate directiile: Sibiu, Bistrita, si Gherla. Doar Mita saracu era inca la lucru in Arad, cand noi ne intalneam in Sebes. Cu el ne-am reunit a doua zi in Obarsia Lotrului.

Din pacate Transalpina nu mai e acel "drum montan strategic", cel ingust, cu gropi si pietre, construit de catre romani si modernizat de armata germana. Anul asta l-am prins in plina reamnenajare, multe portinui asfaltate deja, altele nivelate si gata de asfaltare. Ma bucur totusi ca am apucat sa-l fac cu mtb-ul, acum 3 ani, cand era virgin si salbatic.

Prima zi: reusim sa ajungem intregi in Obarsia Lotrului, si spun intregi deoarece la cateva viraje era sa zbor printre brazi :). Gasim un loc de cort, la care ajungem care cum putem, unii prin mastini, altii printre copaci. Niste beri ne impiedica sa ridicam imediat corturile, dar pana  se face bezna suntem cu totii in jurul focului. Aruncam niste carne pe gratarul de la aragaz , care se potriveste de minune pe  jarul nostru, asezonam cu bere si coniac. Povestile curg proportional cu bautura asa ca pe la 3 fiecare se baga la somnic, unii merg singuri, altii cu ajutor :)  ...  

Ziua doi: ne trezim destul de greu, unii parca avem castile de motor inca pe cap, ne doare ... nu le putem scoate ... mancam si strangem, nu stim daca o sa mai venim tot aici la noapte. Ade ne paraseste de cu dimineata sa faca si el Transalpina integral pentru ca seara trebe sa ajunga la o nunta. Il pescuim si pe Mita care pornise de cu dimineata din Arad. Pornim catre bucata faina a transalpinei, cea de altitudine, cu peisaj alpin. Avem parte de toate tipurile de drum: de la noroaie pana la asfalt proaspat turnat. Oprim des sa ne tragem in poze si sa admiram peisajele, muntii Parang sunt langa noi. Ne intalnim cu tot felul de motociclisti, cei mai multi straini, cu motoare care mai de care, ale noastre par ... retro. Pe coborarea catre Novaci, Horatiu face pana pe fata, noroc cu spray-ul lu' Dani si ajungem in Novaci la o vulcanizare unde se rezolva problema. Aici ne despartim, unii pe asfalt catre Valea Jiului, altii pe off-road prin Polovragi - Curmatura Oltetului, urmand sa ne intalnim tot in Obarsia Lotrului pentru cort. Traseul ales de mine este cu ghinion pentru Horatiu, care se alege cu un piron de 12 cm in cauciucul spate ... situatia e destul de grava, dam roata jos si omu pleaca cu alt motor si cu roata la facut. Raman cu Mita si incepem sa ne plictisim ... dupa un concurs de aruncat cu bolovani prin toate gaurile, un foc la marginea drumului si multe povesti, Mita se plictiseste si mai tare si face  o boacana: apasa pe maneta de frana a transalpului fara roata spate si goleste tot lichidul de frana. Apare si Horatiu la 10 noaptea: Ce facem? mai mergem? ... merem dara., dar tu mergi doar cu frana fata :)  Incepe o experienta ciudata: night ride cu motoru pe offroad, nu prea placut deoarece nu se vede mare lucru, nu poti alege o linie ideala printre bolovani si nu vezi peisajul deloc. Ajungem jos la Lacul si Barajul Galbenu, drumul rau s-a terminat , urmeaza un off-road placut, apoi ajungem la asfalt ... si ne mai prinde si o ploicica de toata frumuseatea, dar prindem viteza si ne uscam. Ghinionul nu-l paraseste pe Horatiu care se trezeste cu un bolovan in casca de la niste "marlani de Ciunget". Ajungem intr-un sfarsit la Obarsia Lotrului, rupti dar fericiti. Este ora 3.30 dimineata,  locul de cort este accelasi ales ieri, ii trezim pe Dani si pe Dan cu manevrele motoarelor noastre, bem o bere si cadem ca niste eroi. Am ajuns cu bine.

Ziua trei: Dan si cu Dani trag de noi sa ne trezim, ei sunt gata impachetati si vor sa ajunga acasa pe un alt traseu. Ne impachetam si noi urgent, facem poza de grup si plecam fiecare catre ruta aleasa: ei pe Vidra - Voineasa - Valea Oltului, noi pe Jiet - Petrosani - Deva sa-l conducem pe Mita in drumul lui catre Arad. Dupa ce il parasim pe Mita, ma opresc cu Horatiu la Sebes sa bagam o pizza. Afara e crunt, toata lumea e la maieu si in fustite, doar noi mancam pizza in cizme si pantaloni de cordura. Ma salut cu omu si fiecare o ia catre casa lui.


Titus si Ade
Dani Puscas



Pitstop la Barajul si lacul Oasa


Coborand catre Obaria Lotrului, Hori si Dani


Prin padure, cautand loc de cort


Ade, Dani, Eu si Horatiu la un coniac si o poveste


Obarsia Lotrului - loc de cort


Haos la cort
Micul foc din tabara noastra





Titus - dupa o noapte zbuciumata si somn sub cerul liber





Horatiu

Dan, pe Varadero, fratele mai mare al Transalpului




Mita, gonind spre Pasul Urdele


Eu si Horatiu, pe curbele proaspat asfaltate, m-tii Parang in spate


Zona in constructie, intre Obarsia Lotrului si Ranca

Socializari cu niste motoristi cehi

Dan, Dani, Horatiu, Adi, Mita si Titus


Urcarea catre Pasul Urdele


Pasul Urdele 2100m (cel mai inalt drum din Romania!)


Horatiu si Mita catre Curmatura Oltetului


Urcarea catre Curmatura Oltetului


                                    
Pana nr. 2 a lu' Horatiu
Piron de 12 cm, strapuns cauciucul cu totu

Plictiseala ...

Eu cu Mita, la un carnat prajit


Noapte cu motoru prin munti

Pauza la barajul Galbenu
Barajul Galbenu



Poza de grup de la cort (Dani, Mita, Horatiu, Dan si Adi)

                   
Mita si Horatiu
Horatiu, reparand boacana lu' Mita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu